مقالاتهر آنچه می دانیم

هر آنچه از Devil May Cry 5 در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۸ می دانیم

باز هم شیطان شاید گریه کند

پس از آنکه شایعات درباره قسمت جدید سری Devil May Cry در نمایشگاه E3 امسال تایید شد، تاکنون Capcom در سکوت خبری بود و جزئیاتی را درباره بازی بروز نمی‌داد. اما سرانجام کپکام در نمایشگاه Gamescom ۲۰۱۸ حضور پیدا کرد و دموی بازی را در دسترس بازدیدکنندگان قرار داد. حال در ادامه قصد بررسی نکته ها و تغییراتی را داریم که در دموی بازی مشاهده شده است. با گیم ویو همراه باشید.

امسال برای گیمرها سال بسیار خوبی به حساب می‌آید. چرا که بسیاری از عناوین محبوب از جمله God Of War که تجربۀ کم نقصی از یک اکشن لذت بخش نصیبمان کرد، عرضه شدند. ولی امسال فقط با یک خبر می‌توانست کامل شود و آن بازگشت دوباره مو سفید دوست داشتنی ما پس از ده سال دوری بود. سری Devil May Cry از زمانی که تازه معرفی شده بود از حیث داستان و پیچش‌های به جا و کلیدی داستان در کنار گیم پلی قدرتمند و مبارزات نفس گیر و شخصیت‌هایی با طراحی فوق العاده و ماندگار بهره می‌برد و این چیزی بود که Devil May Cry را از سطح عادی هم سبکش بالاتر برد و هم پا و رقیب اصلی فرنچایز God Of War قرار داد. طبیعتاً هنوز درباره داستان بازی چیز زیادی نمی‌دانیم اما اطلاعاتی درباره شخصیت‌ها و گیم پلی بازی و المان‌های جدیدی که به نسخه پنجم سری اضافه شده به لطف مراسم گیمزکام فاش شده که در ادامه به مرورشان می‌پردازیم.

همان طور که احتمالا خودتان می‌دانید گیم پلی و مبارزات سری Devil May Cry همیشه نقطه عطف این فرنچایز بوده و کپکام نیز با آگاهی از این موضوع تمرکزش را روی همین بخش گذاشته تا پخته‌تر و جذاب‌تر از قبل به استقبال طرفداران مجموعه برود. از این رو در این نسخه می‌توان تغییرات بزرگی را در ساختار گیم پلی بازی مشاهده کرد. در دموی بازی گیمر می‌بایست کنترل شخصیت “نرو” را در بازی برعهده بگیرد که همان پروتوگانیست اصلی قسمت چهارم مجموعه بود و مشخص است که در گذر زمان عاقل‌تر شده ولی همچنان بذله گو و شوخ طبع است.

اولین چیزی که در گیم پلی بازی توجه گیمر را به خود جلب می‌کند دوربین بازی است که نسبت به نسخه‌های پیشین مجموعه در زاویه‌ای نزدیک‌تر به کارکتر اصلی قرار دارد. وقتی برای اولین بار با نرو شروع به حرکت می‌کنید متوجه خواهید شد که حرکات او بسیار روان‌تر و قابل کنترل‌تر شده و دیگر دچار مشکلات دوربین نمی‌شود و شما به راحتی بیشتری می‌توانید نرو را کنترل کنید. از طرفی تغییرات دوربین باعث شده تا با بازی سینماتیک‌تری نسبت به گذشته طرف باشیم.

بازی Devil May Cry 5

مبارزات در نسخه جدید Devil May Cry:

مطمئناً مبارزات مهم‌ترین بخش از یک بازی به سبک hack and slash هست و اگر در یک بازی با این سبک، روی این قسمت کم کاری شود قطعاً نتیجه‌ای جز شکست برای کمپانی سازنده ندارد. اما در Devil May Cry، مبارزات همیشه نقطه قوت بازی بوده و این قدر هم قوی کار شده که حتی بعد از این همه سال باز هم تکراری نمی‌شود و کپکام هم در این نسخه فقط سعی در ایجاد المان‌های جدید، ولی به سبک کلاسیک سری دارد که این خبر می‌تواند برای طرفداران قدیمی مجموعه خوشحال کننده باشد. چرا که امروزه اغلب بازی‌های بزرگ سعی در تغییر ساختار خود دارند تا به این طریق فروش بیشتری را تجربه کنند و نزد گیمرهای نسل جدید بتوانند جایی پیدا کنند. چیزی که ۵ Devil May Cry به هیچ وجه به طرفش حرکت نکرده و هنوز همان Devil May Cry با شخصیت‌های دوست داشتنی خودمان است. سیستم مبارزات بازی به این صورت است که شما یک دکمه برای هر یک از کارهای شمشیرزنی، اسلحه، پرش، و استفاده از بازوی مکانیکی نرو در اختیار دارید و سبک کلی مبارزات هم همان دکمه زنی هدفمندی است که در گذشته، بارها آن را با Devil May Cry های قدیمی و یا عناوینی مانند God Of War تجربه کردیم.

نکته مهم بعدی آن است که در طول مبارزات شما می‌توانید دوربین را روی دشمن مورد نظرتان قفل کنید که باعث روان‌تر و بهتر شدن جریان و ضرب آهنگ سریع مبارزات می‌شود. مبارزات نزدیک و با استفاده از شمشیر در بازی هنوز هم جذابیت بالایی داشته و می‌تواند گیمر را ساعت‌ها میخکوب خود کند. چرا که بسیار نرم و روان کار شده و از طرفی اضافه شدن فینیشرهای خیره کننده، تعامل و ترکیب بین کمبوهای شمشیر و اسلحه در طول مبارزات همچنان بسیار لذت بخش است.

بازی Devil May Cry 5

حالا دیگر نوبتی هم که باشد نوبت به بازوی نرو می‌رسد. احتمالاً در جریان هستید که در این قسمت از مجموعه دیگر خبری از دویل برینگر (همان بازوی نرو در قسمت چهارم مجموعه) نیست و جای خالی آن را بازوی مکانیکی جدیدی به نام دویل برکر (Devil breaker) پر می‌کند که درای قابلیت‌های گوناگون و کاربردی است که مطمئناً سازندگان توجه ویژه‌ای به نقش این بازو در طول روند گیم پلی داشته‌اند. تکه‌های مختلف و آپگریدهای گوناگون دویل برکر را می‌توانید با پیشبرد روند گیم پلی و به مرور پیدا کنید که هر کدام از آن‌ها می‌تواند امکانات ویژه‌ای برای شما داشته باشد. برای مثال موج الکتریکی که می‌تواند از دویل برکر پرتاب شود باعث آسیب بالایی به دشمن می‌شود. و یا مثلاً یکی دیگر از قابلیت‌های این بازوی مکانیکی آن است که به شما اجازه می‌دهد تا در هنگام مبارزات روی حملات پرشی و هوایی مانور زیادی بدهید و لحظات جذابی را به وجود بیاورید‌. نکتۀ دیگر درباره دویل برکر آن است که امکان شارژ کردن آن برای حملات سنگین‌تر و وارد کردن آسیب بیشتر بر روی دشمن وجود دارد. تازه یک نکته دیگر! امکان خالی کردن شارژ آن به صورت یک نیرو نیز وجود دارد که باعث می‌شود دشمنان نگون بختی که در حال حمله به شما هستند به عقب پرتاب شوند و موقعیت مناسبی گیر شما بیاید تا با حداکثر نیرو آن‌ها را از پای در بیاورید. اگر قرار باشد همین طور ادامه بدهم خیلی از ویژگی‌های دویل برکر اسپویل می‌شود که من اصلاً قصد آن را ندارم. پس چیز بیشتری نمی‌گویم تا بعداً خودتان آن را تجربه کنید!

سری Devil May Cry به سختی و مجازات گیمرها به خاطر اشتباهاتشان شهرت دارند. (مخصوصاً نسخه سوم بازی) ولی از آن سختی در اینجا خبری نیست. البته این امکان وجود دارد که چون این نسخه برای دمو بوده است، در آن خبری از سختی بیشتر از حد نبوده. در واقع در بین کسانی که دمو را بازی کرده‌اند کمتر کسی اذعان داشته که در طول گیم پلی و تا قبل از باس فایت، در بازی مرده باشد ولی همگی معتقد بودند که باس فایت نهایی طراحی شده برای این دمو از طراحی خوبی برخورددار بوده و همچنان سخت است!

گذشته از تمام این تغییرات، نسخه پنجم از سری محبوب Devil May Cry سعی در این دارد که در عین تلاش برای حفظ ظاهر کلاسیک بازی، المان و ویژگی‌های جدید به آن اضافه کند که در این کار هم موفق عمل کرده. ولی در نهایت این نسخه نیز همان گونه است که همۀ ما آن را می‌شناسیم؛ پر از صحنه‌های اکشن نفس گیر و مبارزات جذاب و شلوغ و صد البته نرو و دانته دوست داشتنی. و تمام این‌ها نوید یک بازی خوب را می‌دهند.

منبع
Gameinformer
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن